No Rain, No Rainbow おっちょこ国際看護師

アメリカ正看護師取得までの道のりとそれから。

Is it better to use an agency?

57F46230-70BB-41A8-87C5-23FAD6454F1C
過去の記事でCGFNSについては少し説明しましたが、この言葉を聴き慣れていない人のために簡単に説明します。CGFNSとはアメリカ国外で看護師免許を取得した人が通過しなければならないもので、アメリカ看護師国家試験(NCLEX-RN)を受験する前の準備段階として書類などを提出していく機関です。
 
 
最近よくこのCGFNSを通過するためにエージェンシーを使用する方がいいですか?との質問を受けます。私はエージェンシーは通さず、全て自分で準備をしました。その理由としてはエージェンシーの存在を知らなかったこと、また経済的な余裕がなかったために経費をできるだけ削減しようと思っていたので、知っていたとしても使用しなかったと思います。
 
I was recently asked if it's better to use an agency to pass CGFNS. I didn't use an agency, but I did it by myself. That's because I didn't know the existence of an agency. Even if I knew that there was an agency, I would not use it since I had very limited budget.
 
書類を準備するにあたって、英語を使って書類を片付けていくのは初めての経験だったので苦労しました。やり方があってるのか間違っているのかもわからず右往左往状態だったので、不備がないか不安も尽きませんでした。
 
It was not easy for me to prepare all the documents because I needed to read and deal with by using English. I also didn't know that I was doing right or not, so I worried about it so much.
 
CGFNSへの登録を始めた頃にはすでに渡米していたため、こういう書類関係には慣れていかないといけないという思いがありました。(日本ではなんともなくできていたことが、こちらに来た途端にシステムもやり方の使われている単語もわからず右往左往していました。)書類手続きに慣れて行くといった面で自分自身とても勉強になりましたし、苦手だった英語での電話対応にも慣れることができました。CGFNSを通過したとの連絡を受けた時には自信がつきましたし、この苦労を無駄にしないように次のステップも頑張ろうと、NCLEXへの勉強に対しても張りが生まれました。
 
When I started doing CGFNS, I had already in the US. Consequently, I felt that I needed to learn how to deal with paperwork. I have learned a lot from this. I even got used to talking over the phone. When I was informed that the whole the process of CGFNS had done, I was proud of myself and had confidence. I study harder after getting the information because I didn't want to waste what I had done.
 
書類を進めていくにあたり、ネイティブの人や自分よりもアメリカでの生活が長い方に一緒に書類に目を通してもらうようにお願いしました。(看護師としても、ダブルチェックは大切ですよね!)また提出する書類はコピーを必ずとり、提出した日付などを記載し、後々に必要であれば追えるようにしました。最近知ったことですがアメリカ国内では”certified mail"というものがあり、受け取り先が書類を受け取った際にサインが必要とされるメールがあるようです。受け取ってないと言われてしまうことを避ける事が出来ます。追跡番号、通話履歴やe-mailなど証拠が残せるものを使用するといいと思います。なにせ広い国なので、何が起こるかわかりません.....
 
I asked a native speaker or a person who has lived in the US longer than me to double check my documents together. (Double checking is an important part of nursing, isn't it?) I always make some copies of those, and I try to keep records of the date too. I lately knew that we have what is called "Certified mail" which requires a signature when the receiver received it. This helps to avoid to be told that they haven't received yet.  The US is a huge country. We don't know what's gonna happen. Therefore, make sure you need to keep the evidence by using an e-mail, tracking number, or phone records.
 
以上個人的な経験を踏まえてのエージェンシーに対する見解でしたが、子供さんがいらっしゃったり様々な理由でストレスを軽減し、NCLEXに集中したいと面倒な書類関係は任せるのも一つの手ですよね。
 
That's about all how I think about using an agency. However, this is my personal opinion, and I do understand that each person has own different situation. It is another way to use an agency in order to focus on studying.
 
 
 
Thank you for reading this article.
No rain, No rainbow.